Fuji Image Transfer Technique

Here you can post anything about everything, that's the coffe shop around the corner... Music, tips, mad stuff ... that's here!
nikosantorini
P.......

Re: Slide Printers

Postby nikosantorini » Wed 18 January 2012 / 15:37 pm

yep, helps a lot, but still i wanted to make outdoors transfers, so can I find others polaroid films which i can use them on day light?

ramon shoopeak
Polaroid SX-70 Alpha 1 Gold
Voir la galerie photo de ce membre

Postby ramon shoopeak » Wed 18 January 2012 / 17:27 pm

thanks for the answer :super:

xya
Polaroid 195 NPC

Re: Slide Printers

Postby xya » Wed 18 January 2012 / 18:11 pm

nikosantorini wrote:yep, helps a lot, but still i wanted to make outdoors transfers, so can I find others polaroid films which i can use them on day light?

not as far as I know. but you can leave the photo in the camera or film back and not pull it. you would have to use several (cheap) cameras or several backs and do the transfer at home.
xya
matos : mamiya universal avec tout (même dos instax); 360 250 100 propack; mp4 optiques div en 100 + 4x5; sx70 alpha sx670 one600pro instant lab; palette 72-10; 8x10 processor; image image pro procam; multishot 84; bigshot; spd360; cu-5 3" et 5", en 100 et 4x5; daylab + copy pro; colorshot pop; instax 500af 210 100 50 7s sq10; lomo instax wide sqare belair; diana holga lc-a lc wide instax. beh oui, c'est moins qu'avant.
sites : http://www.120folder.com http://www.a7camera.com http://www.instantphoto.eu http://www.135compact.com http://www.plastikcam.com/

ramon shoopeak

Postby ramon shoopeak » Wed 18 January 2012 / 19:12 pm

and it keep paste like that without warmish ???

nikosantorini
P.......

Postby nikosantorini » Thu 19 January 2012 / 08:54 am

[Thanks again xay, everything is clear now, I love your work Ramon I especially like the way you leave the border around the picture!!!

Ianik

Postby Ianik » Thu 19 January 2012 / 09:15 am

I've tried this a few weeks ago ... No varnish after the transfer, and it's still pasting on the paper.

benito2108
Pola....

Postby benito2108 » Thu 19 January 2012 / 16:51 pm

Image

Uploaded with ImageShack.us

Bonjour a tous,

J'ai regardé ce post hier soir et me suis laissé tenté par cette technique qui m'a semblé vraiment sympa a faire (et c'est le cas!). A la vue du résultat y'a une grande marge de progrès encore ^^ du coup j'ai deux-trois questions.
Déjà j'ai pas respecté les temps de "roulotage" , ajouté a cela que j'ai utilisé un tube de sel en guise de rouleau (système D oblige), je suppose que la tache blanche ou il n'y a pas vraiment de chimie est due à ça.
Mes questions portent en fait sur les différents bains. Pour le bain acide, j'ai juste utilisé du vinaigre blanc mélangé à de l'eau dans une grande poele (système D again ^^), faut t'il respecter une certaine quantité de vinaigre ? D'ailleurs est-ce que le vinaigre suffit ? Et ensuite j'ai rincé à la l'eau. Par contre je n'est aucune idée du temps qu'il faut pour chaque bain, j'ai pris environ 1 min et de la technique a faire: tremper -> sortir -> tremper -> sortir etc... ou juste laisser dedans comme je l'ai fais. J'ai l'impression que l'eau a fait couler toute la chimie, c'était bien plus "net" avant, faut-il attendre que la chimie soit sèche avant de tremper ?

voila une longue liste de questions, merci d'avance a qui aura la patience de m'éclairer un petit peu :)

Bonne journée !
Benoit

English version (well just a quick try . .. sorry for all the mistakes :p ):
I looked this post yesterday and tried this process which seemed te be very nice (your pictures are very beautiful by the way!). As you can show my first try is not very good ^^ so I have some questions.
I did not respect the time needed for the « rolling part », moreover I used a tube of salt to do it .. I guess that is why there is this white spot (where there is no chemical).
My question are about the time in acid water and to rins. For the acid water, i just used white vinegar mixed with water. Is there a precised quantity of vinegar to put in water ? By the way does the vinegar works for that ? Then I rinsed the paper with water. I don't have any ideas of the time for each « bath » and what move I have to make : put the paper into the water and wait or shake it into water several time ? I just put the paper in water for roughly 1min 30 and the chemical seemed to spread a lot because of that. It was more clear befor the 2 baths. Must the chemical be dry before put the paper into water ?

Here is a long list of questions, thanks for the one who will have the patience to answer it:)

Have a nice day !
Benoit

(désolé pour ce long post, étant complet débutant pour cette technique j'ai pleiiiiin de questions:D )

benito2108
Pola....

Postby benito2108 » Thu 19 January 2012 / 16:54 pm

(précision le cadavre du positif a eu un peu le temps d’apparaître (il est resté max 15 secondes collé au négatif) donc je l'ai mis histoire de voir ce qu'est sensé représenter le transfert ^^)

xya
Polaroid 195 NPC

Postby xya » Thu 19 January 2012 / 17:56 pm

15 secondes doit être o.k., souvent on parle de 19 secondes précises, moi, j'ai fait comme toi environ.

le papier receveur doit être sec (pas mouillé comme avec les polas d'origine). il faut un rouleau et il faut presser fort pour 45 secondes. puis il faut frotter bien encore 45 secondes avec les doigts et laisser reposer pour une minute. puis séparer délicatement.

le bain acide peut se bien faire avec du vinaigre, acidité 1% environ, veut dire avec un vinaigre blanc de 5% il faut 4 parties d'eau pour une partie de vinaigre. laisser que 1 minute. rincer à l'eau 4 minutes sans trop bouger et c'est fait.

in english:

15 seconds is o.k., quite often people say 19 seconds precisely, but I have done as you have approx.

the receiving paper should be dry (not wet as with the original polaroid). you need a brayer and you have to bray hard for 45 seconds. then rub vigorously with your fingers for another 45 seconds and let it rest for a minute. then peel off delicately.

the neutralizing bath can well be made with vinegar, it should be at 1%, that is for a 5% white vinegar you have to add 4 parts of water to 1 part of vinegar. immerge for 1 minute. rinse with water for 4 minutes without moving hard. that's it.
xya
matos : mamiya universal avec tout (même dos instax); 360 250 100 propack; mp4 optiques div en 100 + 4x5; sx70 alpha sx670 one600pro instant lab; palette 72-10; 8x10 processor; image image pro procam; multishot 84; bigshot; spd360; cu-5 3" et 5", en 100 et 4x5; daylab + copy pro; colorshot pop; instax 500af 210 100 50 7s sq10; lomo instax wide sqare belair; diana holga lc-a lc wide instax. beh oui, c'est moins qu'avant.
sites : http://www.120folder.com http://www.a7camera.com http://www.instantphoto.eu http://www.135compact.com http://www.plastikcam.com/

Ianik

Postby Ianik » Thu 19 January 2012 / 18:00 pm

ramon shoopeak

Postby ramon shoopeak » Fri 20 January 2012 / 23:02 pm

thanks nikosantorini !

so, i have tried the both method
the one with the negative , but all details disappear because of the paper texture

Image

or the other one "old school style" with warm water and warnish ... i prefer the second because i dislike the print effect of the first one

Image

to be continued ...

nikosantorini
P.......

Postby nikosantorini » Sat 21 January 2012 / 08:02 am

I had an accident on my tries (i broke the a plastic piece of the roller of the back, so I order and wait a new one to continue!!! I am exciting and I can hardly wait!! When I do again I let you know

So ramon The second image is of the emulsion transfer right? and not from the negative!!! I saw more of your work and I am telling you for second time that is really good. How to you do the this brownish frame around them? I am you keep all the thing line paper of the negative?

nikos

ramon shoopeak

Postby ramon shoopeak » Sat 21 January 2012 / 17:21 pm

nikosantorini wrote:I had an accident on my tries (i broke the a plastic piece of the roller of the back, so I order and wait a new one to continue!!! I am exciting and I can hardly wait!! When I do again I let you know

So ramon The second image is of the emulsion transfer right? and not from the negative!!! I saw more of your work and I am telling you for second time that is really good. How to you do the this brownish frame around them? I am you keep all the thing line paper of the negative?

nikos

thanks !
so, the second one is make with the positive side
i take and develop the fuji normally , then i put the paper in warm water, like with polaroid film, and i place the emulation up side down on a wet watercolor paper ( for me a moleskine note book)
i shape the emulation like i want with a soft brush, and i take off the water with a paper towel

then i put some acrylic varnish , only on the emulation and i close my book with weigh on it for 10 m

when i open carefully the book, the emulation is paste on the opposite page ( that's why i put it up side down at the beginning )

let dry and let it a night book close ( with weigh on it too)

i hope i help you you can watch the results here
http://www.polaroid-passion.com/galerie ... 796&from=m
Last edited by ramon shoopeak on Sat 21 January 2012 / 20:18 pm, edited 1 time in total.

benito2108
Pola....

Postby benito2108 » Sat 21 January 2012 / 20:12 pm

Merci pour toutes les précisions ! Je vais retenter l'expérience très prochainement ;)

nikosantorini
P.......

Postby nikosantorini » Tue 24 January 2012 / 08:41 am

[me too

Return to “OpenTalk Box”